Regisztrálj69475regisztrált tag
HírekVissza
Miért fontos, hogy vágyakozz?

Az álmodozás olyan pozitív energia, amit a testedhez hasonlóan edzésben kell tartanod. Segítünk, hogy közelebb kerülj a megvalósításhoz is.

1. Miért fontos, hogy álmodozz?

Elutazni Balira, beiratkozni kalligráfia tanfolyamra vagy megtanulni svédül… Az álmaid igazi iránytűk ahhoz, hogy rádöbbenj, mire van szükséged. A japánok új boldogságtrendje, az Ikigai szerint találnod kell valamit, amiért érdemes reggel felkelned. Ha ráadásul ezzel a valamivel teljes odaadással foglalkozol, teljesebbé teheted az életed!

 

2. Hogy lehet az álomból valóság?

Türelemmel, kitartással, pozitív hozzáállással és a szuperhatékony SMART-modellel! Ez utóbbi ugyanis egy remek eszköz a célod precíz meghatározásához:

 

1. S, mint specifikus: fontos a konkrét és pontos megfogalmazás. Például annak nincs elég nagy motiváló ereje, hogy „vékonyabb szeretnék lenni”, sokkal jobb így meghatározni a célt: „Szeretnék 10 kilótól megszabadulni.”

2. M, mint mérhető: így tudod ellenőrizni, hogy meddig jutottál, vagy már elérted-e. Határozd meg előre a vágyad beteljesítésében meghatározó mérföldköveket és mindig dokumentáld, hol tartasz a megvalósításban.

3. A, mint (achievable) elérhető: Jó, ha szabadjára tudod engedni a fantáziád, de ha túlságosan valóságtól elrugaszkodottak a vágyaid, az nagyban veszélyezteti a sikerüket is.

4. R, mint releváns: ahhoz, hogy felmérd, mennyire van helye egy célnak az életedben, befelé kell figyelned. Fontos, hogy cél valóban a valódi szükségleteid tükrözze és ne egy mások által kikényszerített cél legyen.

5. T, mint (time-boxed) határidőhöz kötött: mindig rendelj hozzá egy nem túl szigorú, de nem is túl megengedő határidőt, amit aztán vissza tudsz bontani az egyes feladatok szintjére.

 

3. Mennyi álom elég?

A sok szép színes álom nagyjából úgy fér el az életedben, mint egy széles baráti kör. Örülsz, hogy sok barátod van, de akad köztük, akivel csak nagyon ritkán találkozol. A legjobb, ha életterületenként (pl. szerelem, munka, önmegvalósítás, edzés) csak egy-egy komolyabb célt határozol meg, és ezek megvalósításába forgatod az energiádat. Így nem fogsz szétforgácsolódni!

 

4. Mennyi esély van egy álom megvalósítására?

A legpesszimistább kutatások szerint – tudom, ez nem túl jól csengő statisztika – az emberek 90 százaléka túlságosan rövid ideig gondozza ahhoz a személyes vágyát, hogy az megvalósulhasson. De legyünk pozitívak: bármikor el lehet kezdeni dolgozni rajta, és a 3. kérdésnél felvázolt SMART-modell és sokat segíthet abban, hogy abba a boldog 10 százalékba tartozz, aki képes tartósan cselekvő-üzemmódmódban maradni.  

 

5. Miért vigasztaljuk magunkat néha azzal, hogy „tudnám, ha akarnám”?

Vagy feltehetnénk úgy is a kérdést, hogy miért váltasz bérletet a FitVideora, ha aztán végül mégis a kanapén heverés és a lustaság győzedelmeskedik? Vagy miért iratkozol be egy online-kurzusra, ami aztán szépen lefut nélküled – mert valami más mindig fontosabb volt. Az a helyzet, hogy kényelmesek vagyunk, ezért inkább afelé a megoldás felé húz a szívünk (és a testünk), ami a kényelmes komfortzónában tart minket. Csakhogy egy álom nem teljesül be magától. A lényeg itt van ebben a mondatban: aki tényleg akar, az utat talál, aki nem akar igazán, az kifogást!

 

6. Mit csinálnak azok az emberek, akik megvalósítják az álmaikat?

Leginkább nem hagyatkoznak mások véleményére, és a negatív beszólásokból, a kritikákból is inkább erőt merítenek, mintsem hagyják, hogy az irigység, a tudatlanság, vagy mások kétkedése eltérítse őket a terveiktől. Emellett kellő énerejük van ahhoz, hogy elbírják a fájdalmat, és nem ragaszkodnak görcsösen a biztonsághoz – ez utóbbi ugyanis a célokhoz vezető szabadságérzet legnagyobb ellensége.